4 days left - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Debbie Schreurs - WaarBenJij.nu 4 days left - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Debbie Schreurs - WaarBenJij.nu

4 days left

Door: Pi Deb

Blijf op de hoogte en volg Debbie

27 Januari 2014 | Thailand, Phuket

Oké, een maand is echt te kort!
Ik heb nog maar vier dagen en dan zit mijn ervaring er alweer op! Wat zijn de afgelopen drie weken omgevlogen, je hebt amper tijd om er bij stil te staan! Ik geniet nog steeds iedere minuut met volle teugen, maar het idee dat ik over vijf dagen in Maleisie zit, geeft mij toch wele en raar gevoel. Ik kan heel moeilijk omschrijven wat dat is.
Maar ik ben in zo'n korte tijd zo gehecht geraakt aan deze kinderen en Vee en Noortje, dat het raar is om er aan te moeten denken dat ik straks verder ga!
Maar dat is natuurlijk wel de keuze die ik heb gemaakt en in Maleisie zal ik zeker opnieuw opzoek gaan naar avontuur. Zo zal het de komende tijd toch gaan. Je ergens instorten, om er vervolgens afscheid van te nemen en je weer opnieuw ergens in te storten. Er is één troost, na Maleisie staat nog helemaal niets vast, dus ik kan nog alle kanten opgaan!
Oké, er staat misschien toch al iets vast, in april komt Vee terug naar Thailand, zij gaat dan voor Child Watch Phuket werken, de foundation die Baan Lung Pitak en het Holland House ondersteunen. Ik heb met haar afgesproken dat ik dan ook terug kom naar Thailand! Ik kijk hier nu al naar uit! Hihihi

Weet je dat het eigenlijk heel moeilijk is om te omschrijven, wat die kindjes met je doen? Ik heb nu al een aantal keer de vraag gekregen hoe ik met de kinderen communiceer, want ik spreek toch geen Thais, nee dat klopt! Ik spreek geen Thais, ondertussen ken ik wel al een heel paar kleine woordjes, waardoor ik ze iets kan begrijpen, maar geluk bestaat er ook nog zoiets al gebaren en gezichtuitdrukkingen, waardoor je elkaar toch kunt begrijpen. Daarnaast heb ik ook al een paar keer het antwoord gegeven dat ik met de taal van de liefde spreek....

'Everyone smiles in the same language!'

Naast de ervaringen met de kindjes, maak ik natuurlijk nog meer mee. Zo ben ik vorige week woensdag naar een Muay Thai wedstrijd geweest. Thaiboxen waarbij alles mag! Wauw, wat indrukwekkend. Ik heb, denk ik, 8 à 9 wedstrijden gezien, de boxers van de eerste wedstrijd waren +- 11 jaar oud. Ik vomd dat eerlijk gezegd een naar gezicht, bij de tweede wedstrijd werd 1 boxer knock out geslagen, waardoor de ander dus automatisch won, luid applaus klonk voor de winnaar. Ook hier weer een naar gevoel, 'kijk hoe die jongen erbij ligt!!' Ja Deb, that's part of the game. Okay, I get it. En daarna zat ik erin en heb ik een fantastische avond gehad. Ik vond het echt apart om dit een leer gezien te hebben.
Overdag ben ik met de kinderen naar het strand geweest, vlak bij het vliegveld van Phuket. We hebben veel vliegtuigen aan zien komen, bye bye zwaai zwaai, klonk het dan.
Heerlijk met de kinderen in het water, op het strand, picknickdn, douchen, lachen, genieten.
And again, smile, smile, smile.
Zelfs de kinderen die bang waren voor de zee. Ik heb twee kindjes mee de zee ingenomen, die bang waren voor het water. Stapje voor stapje, spetter voor spetter en uiteindelijk helemaal in het water. Fantastisch om die bange gezichtjes te zien veranderen in die vrolijke gezichtjes met een mooie, intense lach. (Smelt smelt smelt)

Nog iedere keer wanneer ik in mijn korte broek en t-shirt achter op een moterbiketaxi zit en zie dat de wijzer de 60-70 km/u aanwijst denk ik aan pap. Hahahaha, waar zijn die beschermende kleren hier? Beloofd, als ik terug ben in Europa, zal ik dit nooooooit meer doen!

Donderdag, een goochelaar uit Frankrijk op bezoek. Ook deze meneer zorgt ervoor dat bange gezichtjes veranderen in lachende gezichten. Zo mooi, genieten. De kinderen, maar ook ik!

Vrijdag zijn we naar een ontzettend mooi strand geweest, Lamsing beach. Niet te groot, ontzettend blauw water, wit strand, een bootje hier en daar, een strandstoeltje, een strandtentje, de zon, paradise on earth.
And, back to Patong, for another crazy night. Okay this time without the pingpongshows, maar een gezellige avond in een club. Voor de club krijgen de meiden een kortingskaart van 75%, wat maakt dat de entree 100 bath wordt, nog geen €2,50. En we hebben weer een ge-wel-dige avond!!
En dan na sluitingstijd, een burger eten bij een kraampje op de straat en daar dan heerlijk een uur blijven zitten, om te kijken wat er om je heen gebeurd. Ik ga niet in details treden, maar ieuw, mannen.... Moet dit echt?

De hele zaterdag heb ik het gevoel dat het al zondag is. Om 3 uur 's middags kom ik er op het strand achter dat het zaterdag is, wauw! Dan hebben we morgen nog een heeeeeerlijke stranddag!
Via de nightmarket terug naar huis, hier koop ik voor 12 euro 5 leuke tanktops met teksten en plaatjes erop. Ik eet hier samen met Noortje heerlijk Thais, fried rice met fish cakes and springrolls.
Bij thuiskomst ben ik voor de eerste keer ziek.....
Ik ga snel slapen, want ik heb nog een drukke nacht. Ik moet namelijk nog naar twee verjaardagen in Nederland, van Ray en van Myrna. Helaas is de verbinding heel slecht en kan ik maar een paar minuutjes mee feesten op de verjaardagen, hihi. Snel weer slapen.

Zondag komen we uit op een nog mooier strand, Paradise beach. Weer een dag alleen maar van alles genieten.

En dan nu mijn laatste week, die alweer helemaal vol gepropt is, zodat ik niets ga missen.
Morgen met de kids naar het strand voor de verjaardag van Vee, 's avonds dineren voor de verjaardag van Vee, woensdag..... Jullie lezen het allemaal in mijn volgende blog.
Het gaatin ieder geval een top laatste week worden, waarin ikw eer ga genieten van alles en iedereen om me heen.

Ja het klopt, het woord genieten komt ontzettend vaak voor. Maar dat woord beschrijft wel precies wat ik voel en wat ik de komende tijd zal blijven doen!
Geniet zelf ook!


Dikke kusss


En een extra dikke kus en knuffel voor mijn ⭐️ van vandaag!!!! Jij zou ontzettend van mijn verhalen genieten!






  • 27 Januari 2014 - 15:51

    Noortje De Pagter:

    Aaaaaah leuk blogje!! Ik wil niet dat je over 4 daagjes alweer weggaat! =(
    Maar we gaan deze week nog zoveel leuke dingen doen!
    Gonna miss you so much! <3
    Maar gelukkig kunnen we gewoon lekker contact houden en in Nederland elkaar natuurlijk opzoeken!
    x

  • 27 Januari 2014 - 17:55

    Geronimo:

    Ja inderdaad een leuk blogje Debbie!!
    Bijna alweer 1 maand voorbij, wat gaat dat snel.
    Het ene moment vier je samen oud & nieuw en dan zit je in een keer in Thailand.
    De foto's die we van je zien op Facebook, want idd we worden dood gespammed, spreken boekdelen.
    Gelukkig hé dat er zoiets bestaat als universal language, zodat jullie elkaar toch begrijpen!
    De strandsessies zijn erg onwerkelijk daar, lijkt soms wel een ansichtkaart die je post!

    Goed om te lezen dat je geniet!!


    Horen snel weer van je xx


    Geronimo

  • 28 Januari 2014 - 19:15

    Sanne:

    Wow wat gaat de tijd snel. Niet te geloven dat je al 3 weken daar bent!
    Geniet van je laatste week op het project en vooral van de kids :)! Echt spannend dat je daarna naar Maleisie gaat, op naar een nieuw avontuur :)! Veel succes en plezier, meid!

    xx

  • 05 Februari 2014 - 09:56

    Goulash:

    Hey metselaer!

    Leuk om te lezen dat alles goed gaat daar! Veel succes en vooral plezier in t vervolg van je spannende reis! Zet 'm op ;)

    xx Roy

  • 05 Februari 2014 - 12:50

    Hanny:

    Hoi Leef Debbie

    geweldig om te lezen hoe het met je gaat.
    Genieten met een universele smile!!
    Dat is waar het tenslotte allemaal om draait op deze aardbol.

    knuffels
    Hanny

  • 14 Februari 2014 - 10:46

    Edith:

    Ha Debbie,

    Wat geweldig om je belevenissen te lezen.
    Geniet nog even van de kids en knoeffel ze maar lekker en daarna op naar je volgende avontuur.....!
    Ook dit zal weer genieten zijn.


    Groetjes Edith

  • 14 Februari 2014 - 13:55

    Bernie:

    Heeeeeee Debbieeeeeeee,

    Waar blijft het volgende verslag, ik weet bijna niet hoe ik nu de dagen door moet komen. Gelukkig gaat er nogal wat tijd in het maken van mijn carnavalsoutfit zitten. Wat doe jij aan dit jaar :).
    Nog 2,5 uur en dan is het weer borreltijd ...

    Have fun!!!

    Groetekus Bernie

  • 16 Februari 2014 - 19:46

    Marina Klaassen:

    Ha meissie,
    Te gek al je belevenissen!
    Blijf maar lekker genieten. Iets mooiers kan je niet doen.
    Geweldig om je verhalen te lezen, hoop op leuk vervolg van je avonturen
    X Marina

  • 19 Februari 2014 - 07:40

    Debbie Schreurs:

    Bedankt weer allemaal voor de leuke reacties.
    Ik heb nu tijd gevonden om een nieuw blog te schrijven.

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2014

Cambodia, a land with a history

03 Juni 2014

I lost my heart in Laos

12 Mei 2014

Back to the beginning

23 April 2014

The golden land

24 Maart 2014

Be YOU tiful
Debbie

Bijna is het zo ver, over 10 dagen, op 5 januari stap ik in het vliegtuig en zal mijn reis naar Azië beginnen. Ik zal beginnen in Phuket, thailand, waar ik een maand lang vrijwilligerswerk zal gaan doen in een opvanghuis voor kinderen waarvan de ouders in de gevangenis zitten. Hierna zal mijn reis verder gaan en wil ik nog naar Myanmar, Maleisië, Cambodja, Laos en Vietnam. Op deze blog houd ik mijn reisverhalen bij en zal ik foto's plaatsen van mijn avonturen en gebeurtenissen.

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 10182

Voorgaande reizen:

26 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

29 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: