Back to the beginning - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Debbie Schreurs - WaarBenJij.nu Back to the beginning - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Debbie Schreurs - WaarBenJij.nu

Back to the beginning

Door: Deb

Blijf op de hoogte en volg Debbie

12 Mei 2014 | Thailand, Chiang Mai

11 mei, ondertussen ben ik alweer drie weken in het adembenemende Laos, maar ik ga jullie in deze blog eerst nog even meenemen naar mijn relax tijd in Thailand.

Vanuit Mandalay zijn Kia en ik, ja, ik was nog steeds samen met Kia, naar Bangkok gevlogen, daar hebben we meteen de nachttrein gepakt naar Chiang Mai. Wat een ervaring zeg. Je begint zittend in een trein en rond 9 uur zijn alle banken in bedden veranderd.
Wij hadden het geluk om naast het restaurant ge zitten, waardoor ze de vrije banken tegenover ons als afwas keuken gebruikten. In de avond was dat nog niet zo erg, de keuken was vroeg dicht, maar in de ochtend begonnen ze om 5.30 uur, hihi.
Ik zal jullie de fijne verhalen over het toilet en de kakkerlakken besparen! ;)

Na Myanmar hadden wij besloten dat we even genoeg hadden van toerist spelen en wilden we het even rustig aan doen. In Chiang Mai hebben we veel gewandeld en alle markten bezocht, ochtendmarkten, de dagmarkt, de wel bekende nightmarket, de Saturday and Sunday market. Heerlijk rondsnuffelen en mensen kijken, iets wat ik uren kan doen.
Aan Chiang Mai heb ik ook nog een nieuwe verslaving overgehouden. Aangezien dat dit de eerste keer was dat ik last had van mijn maag, heb ik iedere dag gingertea (gemberthee) gedronken, heerlijk. Helaas serveert niet iedereen de verse...

Na zes dagen niets doen, begon het weer te kriebelen, we zijn met de minibus naar Pai gegaan, het welbekende hippiedorp. Ik wilde om iets te doen heel graag de kookcursus gaan doen, want Pai staat in het teken van chiil, ladeback, niks doen en drinken. Maar het werd me afgeraden om de cursus hier te doen, dus mee in het hippieleven.
Twee dagen zijn we er met scooters op uit getrokken. De tweede dag hebben we een mooie waterval bezocht, een wandeltocht van drie uur, de eerste keer mijn sandalen aan, wat betekent dat ik op de terugweg ZES blaren rijker was, maar het was iedere stap waard. De tocht naar de waterval was super en de waterval zelf was ook heel mooi. Eindelijk weer iets ondernomen, ben ik toch minder lui dan ik dacht, haha.
Ik moet jullie ook nog iets vertellen over het hostel waar we verbleven, we hadden een bungalow voor twee, onze eigenaresse, Sarah, gaf iedereen een nickname en die naam kon ook iedere dag, of zelfs ieder uur veranderen, de namen die ik heb gehad, sleeping beauty, barbie, blondie, bitch, maar overall was ik Barbie. HELL YEAH! Ik heb een ontzettend leuke tijd gehad bij Sarah, zij brengt haar gasten samen, waardoor we voor een week een familie waren. En niet te vergeten het avond eten, Sarah kookte iedere avond en als je net leuk vond, mocht je helpen. FREE meal every night, relax!
Donderdag liep het hippiedorp leeg, iedereen ging terug naar Chiang Mai for Songkran festival. Wauw! Wat een gewaarwording. In veel Aziatische landen vieren ze twee keer nieuwjaar, net als ons op 31 december, maar ook nog een keer in April. Zij vieren dit met water, extreem veel water. Het verschilt per regio hoeveel dagen het festival gevierd wordt, in Chiang Mai hadden we geluk dat dit vier dagen duurde. Vier dagen gaat heel Chiang Mai de straat op voor een watergevecht, een extreem groot watergevecht. Je kunt de straat absoluut niet op zonder nat te worden. Zelfs als je in de ochtend snel ergens je ontbijt gaat halen, kan ik je garanderen dat je niet droog aan de ontbijttafel zit.
En, het is een blessing als je nat gegooid wordt, dus je moet blij zijn.
Ik ging helemaal terug naar mijn jeugd, heerlijk die watergevechten! Ohja, ik moet jullie natuurlijk ook op de hoogtes stellen van mijn blunder.. Het is een onuitgesproken regel dat je monniken niet nat gooit... Ja ik weet dat jullie hem al aan voelen komen..
Tijdens Songkran rijden de taxi's gewoon door de straten en wat is het dan leuk om via de open achterkant flink wat water naar binnen te gooien, ontzettend leuk! Totdat je ziet dat je monniken ontzettend nat gooit.... Zij gebruiken ook de taxi..
Tijdens Songkran heb ik de ontzettend lieve Glori leren kennen, met haar ben ik de laatste dag naar een ontzettend mooie tempel gefietst, oké, zij is er helemaal naartoe gefietst en ik heb op de helft de taxi gepakt. Toch lui? Nou, nee, de laatste 12 km die we moesten fietsen waren berg op, met een gemiddelde helling van 10%. Dat was me toch iets te veel van het goede na dik drie maanden geen sport uitgeoefend te hebben en met een gewone stadsfiets in de hitte van ongeveer 32 graden. Dit heeft er wel in geresulteerd dat ik nu (bijna) iedere avond een aantal oefeningen doe.
Omdat ik natuurlijk eerder boven op de berg was dan Glori, had ik heerlijk de tijd om mensen te kijken. Toen Glori, na anderhalf uur, ook boven was zijn we de ontzettend mooie tempel gaan bezoeken. Vanuit de tempel had je uitzicht over heel Chiang Mai, wauwie!
Oké en toen mijn eerste momentje van echte stress tijdens mijn reis. Het was zes uur in de avond, mijn nachtbus naar Bangkok ging om acht uur. Ik stond nog boven op de berg bij de tempel, mijn fiets stond halverwege de berg, ik moest een taxi vinden, mijn backpack stond nog oningepakt in mijn kamer, ik moest me nog een beetje verfrissen én ik moest nog bij het busstation komen.
Uiteindelijk was ik om 7 uur terug op de kamer, heb ik alles in mijn tas gepropt, heeft de eigenaresse een TukTuk geregeld, ben ik onder de douche gesprongen en had ik uiteindelijk de beste TukTuk-chauffeur ever! Hij scheurde overal doorheen, nam shortcuts en zorgde er uiteindelijk voor dat ik op tijd bij mijn bus was en mijn reis naar Phuket kon beginnen.
Terug waar het dik drie maanden allemaal begonnen was, bij de kindjes!
Ik had geregeld dat ik bij Pi Jeed kon slapen. Daar kreeg ik een privékamer! :) luxe!
Heerlijk was het om na al die weken samen gereisd te hebben even lekker alleen te zijn.
En wat was het GEWELDIG om de kinderen weer te zien, om op het oud vertrouwd plekje te zijn. Ik heb hier 5 dagen heerlijk genoten. In het weekend ben ik weer even aan mijn kleurtje gaan werken, ook hier had ik een plek helemaal voor mezelf, ik was alleen op het strand! Heerlijk! Zondag ben ik naar ons favostrandje geweest,w aar we in januari altijd naartoe gingen, Nai Harn beach.
Tijd voor jezelf is soms zó belangrijk, ben hier echt weer even opgeladen!
Op maandagavond had ik met mijn gastgezin afgesproken, zij kwamen mij bij Pi Jeed ophalen en we zouden wat samen eten. Ik ging ervan uit dat we samen iets op de markt gingen halen en dit thuis op gingen eten, MIS.
We gingen naar een fijn Seafood Restaurant, waar we heerlijk gegeten hadden. Wat was het fijn om deze familie weer te zien, ik voelde me weer even helemaal thuis.
Er was veel veranderd de laatste drie maanden, ze waren verhuisd en hadden nu ook zo'n extreem grote aso pick up auto. Maar pap en mam waren nog even lief. En vroegen me de volgende keer weer bij hen komen te slapen.
Aziatische mensen, ik houd echt van ze! Zo puur, zo echt, zo oprecht.
De volgende dag heeft pap me ook naar het busstation gebracht om de nachtbus terug naar Bangkok te nemen, om vanuit mijn reis te vervolgen naar een nieuw land. Op weg naar een nieuwe uitdaging. Vanaf nu was ik weer alleen.. Hoe zal dat bevallen.

Ik zal dit blog nu niet langer maken, dus mijn fantastische ervaringen van Laos zal ik bewaren voor het volgende blog.

Ik wil vanuit hier ook nog iedereen bedanken, die aan me denkt en me af en toe een berichtje stuurt. Het is zo mooi om te zien, dat er nu mensen aan je denken, waar je het totaal niet van verwacht!

Ik geniet, nog steeds, iedere seconde. En ga hier mooi nog even mee verder, hihi.


Liefs en een dikke zoen, Deb

  • 12 Mei 2014 - 12:18

    Hanny:

    Hoi Lief Debbie,

    wat heerlijk om je verslag te lezen na een emotie-rollercoaster weekend, de rust die je verslag uitstraalt doet me goed!!! en het reizen zo te te zien jou ook.

    Geniet vooral lekker verder
    knuffel
    Hanny

  • 12 Mei 2014 - 14:46

    Bernadette:

    Na het lezen van je verslag kom ik weer een beetje uit mijn depressie, het lijkt hier wel herfst. Het valt met bakken uit de hemel en een paraplu werkt met zo'n wind ook niet echt. Gelukkig is het ergens op de aardbol wel mooi. Zo te lezen zie ik je dit jaar niet op de Nijmegens 4-daagse verschijnen haha.
    Nou vrouwke geniet nog maar lekker en blijf vooral van de mooie verhalen schrijven.

    dikke kus Bernie

  • 12 Mei 2014 - 15:15

    Joelle:

    awwhh lieverd! je schrijft het echt met liefde hihi!
    Klinkt weer echt super!

    Fijn om te lezen dat alles zo goed met je gaat!
    hele dikke kus en knuffel jo

  • 12 Mei 2014 - 21:53

    Ruth Helsen:

    Hey debbie,
    Klinkt allemaal super! En wat schrijf je ontzetend leuk! Take care en geniet nog effe! Dikke kusss je buuf

  • 13 Mei 2014 - 10:14

    Iris Rippens :

    Lieve deb! Ik vind het heerlijk om je verhalen te lezen, je geniet echt!! Zo fijn ! Ook ontzettend leuke foto's, ik hou al je verhaaltjes bij. Dikke knuf en kus van je tweede zusje :)

  • 13 Mei 2014 - 10:31

    Geronimo:

    He Debbie,

    Wederom weer super leuk geschreven, je neemt me echt mee in je avontuur! Geniet van je luie toeristen leven daarachter en take care..

    kus Geronimo

  • 18 Mei 2014 - 10:13

    Desi:

    Ik wil ooooook!! Als je er nog bent dan kom ik,dat weet je. Dus als je meer weet..... geniet lieverd!xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2014

Cambodia, a land with a history

03 Juni 2014

I lost my heart in Laos

12 Mei 2014

Back to the beginning

23 April 2014

The golden land

24 Maart 2014

Be YOU tiful
Debbie

Bijna is het zo ver, over 10 dagen, op 5 januari stap ik in het vliegtuig en zal mijn reis naar Azië beginnen. Ik zal beginnen in Phuket, thailand, waar ik een maand lang vrijwilligerswerk zal gaan doen in een opvanghuis voor kinderen waarvan de ouders in de gevangenis zitten. Hierna zal mijn reis verder gaan en wil ik nog naar Myanmar, Maleisië, Cambodja, Laos en Vietnam. Op deze blog houd ik mijn reisverhalen bij en zal ik foto's plaatsen van mijn avonturen en gebeurtenissen.

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 10181

Voorgaande reizen:

26 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

29 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: