De reis naar het avontuur - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Debbie Schreurs - WaarBenJij.nu De reis naar het avontuur - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Debbie Schreurs - WaarBenJij.nu

De reis naar het avontuur

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

06 Januari 2014 | Thailand, Phuket

Zooo daar zitten we dan. In Bangkok op het vliegveld, te wachten op de laatste vlucht, voordat ik op mijn eindbestemming ben.

Oke, ik moet toegeven, nu ik hier in Bangkok zit, na in totaal 2,5 uur geslapen te hebben, is het besef er toch echt wel. Ik zit in Thailand!!!

Wie krijgt het voor elkaar om op de dag van je vertrek de wekker vergeten te zetten, uhhh ja ik dus. Maar goed dat ik wakker gemaakt werd.
Uiteindelijk ben ik om 6.15 uur met pap, mam, Myrna, Kim, Ray en Rachel naar Dusseldorf gereden. Nadat we ons 1x verreden hadden, kwamen we dan toch aan op het vliegveld. Inchecken en aan de Starbucks, hmmmm goede start van de dag.
Om 9 uur zijn we rustig richting de douane gelopen. Daar moest ik dan echt afscheid gaan nemen van iedereen. Nadat ik eerst met iedereen geknuffeld had, hebben we na een paar kleine traantjes nog een groepsknuffel gedaan en hop, daar ging ik. Zwaaien, zwaaien, zwaaien. And go!
Toen ik dan daadwerkelijk de paspoortcontrole achter de rug had, kwam het echte besef, nu ben ik alleen en dit avontuur ga ik alleen aan. Wauw!!

Vanuit de gate moesten ik met de bus naar het vliegtuig, nou dat was echt de moeite waard. De bus stond maar liefst 25 meter van het vliegtuig af, met een omweg hebben we er een minuut over gedaan. Maar... Alles voor de veiligheid.
De vlucht is voorspoedig verlopen, ik heb lekker gegeten en maar liefst 1,5 uur geslapen op een vlucht van 6,5 uur.
Geland in Abu Dhabi by night, wauw geweldig allemaal die lichtjes! En het vliegveld zelf, enorm groot, mooi en druk. Kan ik hier de weg vinden? Natuurlijk kan ik dat en daar sta je weer, in de rij voor de volgende controle.
Dit vliegtuig was een stukje kleiner, maar weer zat ik aan het raam, bij de vleugel, helemaal top.
Ik hoopte dat ik tijdens deze vlucht goed kon slapen, ik vloog namelijk om 21.25 tot ongeveer 7 uur in de ochtend Thaise tijd. Maar helaas, een uurtje heb ik kunnen slapen!
Aangekomen in Bangkok kwam je terecht in een enorm lange rij voor het visum, zonder problemen heb ik de stempel in mijn paspoort staan! Op naar de bagage, ik zou deze in Bangkok zelf op moeten halen en op de vlucht naar Krabi zetten, er kwamen inderdaad heel veel backpacks voorbij, maar die van mij zat er helaas niet tussen. Op naar een medewerker van de airport, zij kon mij gerust stellen dat deze zelf naar Krabi werd vervoerd.
Door de douane, even opfrissen en daar zat ik in de rij voor de laatste vlucht.
Dit was echt een mini vliegtuig ten opzichte van de andere vliegtuigen, maar ook dot vliegtuig heeft mij op de goede plek gebracht, Krabi it is!
Naar de bagage, en ja, je raadt het al, mijn backpack zat er niet tussen en de band werd al stil gezet.
Op naar de medewerkster die bij de band stond, ook zij wist me te vertellen dat de backpack wel in Krabi aan was gekomen, maar met een internationale vlucht, dus deze lag in een andere terminal. Naast mij waren er gelukkig nog anderen die hun bezittingen even kwijt waren. Er werd een bus opgeroepen en naar de andere terminal gebracht, waar inderdaad onze bagage op ons lag te wachten.

Snel naar de uitgang, daar zou ik namelijk opgehaald worden door Ruang van het vrijwilligerswerk, ze stond er niet wel een oproep gemist, Ruang stond bij een andere exit.
Samen zijn we naar eenh otel geredenw aar andere medewerkers en vrijwilligers waren.
Hier heb ik mijn eerste Thaise maaltijd gegeten, heerlijk! En wat fijn als je verkouden bent, hihihi.

Anderhalf uur later ging mijn laatste ritje in voordat ik dan eindelijk op mijn eindbestemming was. Ik werd met de auto vanuit Krabi naar Phuket gebracht. Wauw wat een verkeer, wat een drukte, wat een chaos, iedereen rijdt door elkaar heen, recht links, scooter hier, vrachtwagen daar. En dat terwijl je ook al voor ons gevoel aan de verkeerde kant van de weg rijdt. Kim ik weet zeker dat jij de auto uitgesprongen was, haha!
En toch gaat alles goed, iedereen past om elkaar heen, en zelfs de kleinste gaatjes worden benut, heel leuk om te zien.
Zo onveilig, en toch krijg ik het voor elkaar om hier uiteindelijk een paar keer in slaap te vallen, totdat mijn hoofd viel en ik weer wakker schrok, haha. Uiteindelijk mezelf gedwongen om wakker te blijven, want wat is de omgeving mooi man, niet normaal!

Bij het gastgezin aangekomen werd ik naar mijn kamer gebracht. Helemaal prima, ik slaap als enige boven, alles voor mezelf, de badkamer en wc deel ik gewoon met het gastgezin.
Nadat ik ook hier weer heerlijk heb gegeten, fried chicken met rijst, ben ik een uurtje gaan liggen.
Om 7 uur weer lekker gegeten, rijst, loempia's, garnalen met brocolli en als toetje watermelon, hmmmm. Ik kan hier wel aan wennen. Tijdens het eten gezellig met moeder van het huis gepraat, leuk!

En nu val ik bijna in slaaaaaap, gaaaap.

Morgenochtend krijg ik de introductie van mijn vrijwilligerswerk en de verkenning van de stad, genoeg te doen dus.

Over het weer zal ik het maar niet hebben hè, 30 graden met een zonnetje! I can get used to it!!

Ik wil afsluiten met het volgende, wat heb ik een prachtig cadeau meegekregen, zoals beloofd heb ik deze pas in het vliegtuig open gemaakt, foto volgt als bewijs.
Dit boek heeft ervoor gezorgd dat ik echte tranen heb gelaten. Als ik het even moeilijk krijg, zal ik dit boekje er zeker bij pakken!
Dank je wel lieverds!

  • 06 Januari 2014 - 15:36

    Geronimo:

    Hi Debbie,

    Super mooi geschreven! Nu al een heel avontuur meegemaakt en dat terwijl de reis pas net begonnen is.
    Nu dus op de plaats van bestemming aangekomen.
    Lekker eten lees ik!!

    Heel veel succes morgenochtend!!

    Dikke kus

    X

  • 06 Januari 2014 - 15:42

    Tommy Schouren:

    Like

  • 06 Januari 2014 - 15:46

    Desi:

    Zooo klinkt goed zeg. Zit je bij echte Thai in huis? Een mooi huis of armoede? Succes meis! X

  • 06 Januari 2014 - 16:20

    Bernadette:

    Ben nou al jaloers :) x

  • 06 Januari 2014 - 16:34

    Ruth:

    Ha Debbie,

    Nou meid wat een verhaal al zeg... Klinkt in ieder geval veelbelovend allemaal!
    Hoop dat je het morgen ook allemaal super gaat vinden
    Maar dat komt zeker wel goed

  • 06 Januari 2014 - 16:41

    Sanne Stevens:

    Wat leuk om te lezen!!
    Ik wens je echt super veel succes maar vooral mooie momenten toe!
    Geniet lekker meid!

  • 06 Januari 2014 - 17:55

    Anke:

    Hihi die wekker, echt Debs! Fijn dat je goed bent aangekomen meid! Rust lekker uit en ga ontdekken daar! Liefs! Xxxx

  • 06 Januari 2014 - 17:55

    Anke:

    Hihi die wekker, echt Debs! Fijn dat je goed bent aangekomen meid! Rust lekker uit en ga ontdekken daar! Liefs! Xxxx

  • 06 Januari 2014 - 19:17

    Jannemiek:

    Ha Debbie,

    Supertof desse dit avontuur allein aandurfs! Wat geisse daor precies daon en wie lang bliefse?
    Ik wins dich superveel plezeer en de mos veural geneete daor, want dat pak neemus dich aaf!

    Ik zal dien verslage blieve volge en kiek al oet naor dien twiejde verslaag!

    Leefs,
    Jannemiek

  • 06 Januari 2014 - 19:26

    Rico En Myrna:

    Lieverd! Wat heerlijk om nu al iets van je te lezen! Wij willen je heeeeeeel veel succes wensen op je eerste dag als vrijwilliger!! We horen het wel!
    Hele dikke kus van ons

    We zijn trots op je! Xxxx

  • 06 Januari 2014 - 19:32

    Mam:

    Hoi Debbie,

    je eerste verslag al uit Bangkok. Het is erg leuk om te lezen hoe je de reis ervaren hebt.
    Je moet wel peentjes gezweet hebben toen bleek dat je rugzak niet in Bangkok op de band lag zoals afgesproken. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen.
    Veel succes op je nieuwe werkplek.

    liefs mam
    xxx

  • 06 Januari 2014 - 20:14

    Ronnie:

    Blij dat de reis goed verlopen is. Het begin van hopelijk een geweldige reis. Geniet van alles en pas goed op jezelf. Dikke knuffel, Ronnie

  • 06 Januari 2014 - 21:28

    Steffi:

    Super um te laeze desse good bis aangekomme bej dien gastgezin :D
    Lekker heeerlijk genete van alles. X

  • 06 Januari 2014 - 22:30

    Sanne En Jarek:

    Hej meid,

    Super om te horen dat je goed bent aangekomen in Thailand :)! Fijn dat je backpack ook met je is meegereisd ;)!
    Heel veel plezier en succes op het project!

    Veel groetjes
    Xx

  • 07 Januari 2014 - 00:35

    Richie:

    Super super leuk om te lezen deb!! Ben nu al benieuwd naar t volgend verhaal!! Heeellll veel plezier en geniet vooral van deze mooie en onvergetelijke tijd..!

    Groetjes

    X

  • 07 Januari 2014 - 08:34

    Chantal:

    You go girl!!! ;)

  • 07 Januari 2014 - 08:48

    Cindy:

    Hey Deb! De eerste dagen klinken geweldig! Geniet ervan!;) voordat je het weet ben je weer aan het werk!

  • 08 Januari 2014 - 09:33

    Jos Bouten:

    Volgens mij voel je je nu al op je plek. Geniet ervan.


  • 09 Januari 2014 - 17:07

    Mayke:

    Het begin klinkt al niets slecht.
    Dat belooft een fantastische ervaring te gaan worden.
    Ga er van genieten!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2014

Cambodia, a land with a history

03 Juni 2014

I lost my heart in Laos

12 Mei 2014

Back to the beginning

23 April 2014

The golden land

24 Maart 2014

Be YOU tiful
Debbie

Bijna is het zo ver, over 10 dagen, op 5 januari stap ik in het vliegtuig en zal mijn reis naar Azië beginnen. Ik zal beginnen in Phuket, thailand, waar ik een maand lang vrijwilligerswerk zal gaan doen in een opvanghuis voor kinderen waarvan de ouders in de gevangenis zitten. Hierna zal mijn reis verder gaan en wil ik nog naar Myanmar, Maleisië, Cambodja, Laos en Vietnam. Op deze blog houd ik mijn reisverhalen bij en zal ik foto's plaatsen van mijn avonturen en gebeurtenissen.

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 10191

Voorgaande reizen:

26 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

29 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: